SPITALIZARE DE ZI
Ce inseamna Spitalizare de zi?
Spitalizarea de zi reprezinta o alternativa rapida si eficienta pentru a evita internarea continua in cazurile in care sunt necesare monitorizari, analize sau tratamente specifice ale afectiunilor cronice de diverse patologii, explorari diagnostic, explorari preoperatorii, controale postoperatorii sau alte servicii medicale de diagnostic sau tratament ce nu se pot realiza in regim ambulator.
Cine poate beneficia de Spitalizare de zi?
De serviciul in regim de spitalizare de zi poate beneficia orice pacient, care vine fie cu trimitere de la medicul de famile sau medicul specialist, fie la liber!
Cat dureaza Spitalizarea de zi?
Asa cum ii spune si numele, serviciile medicale prestate unui pacient se vor derula numai “pe zi” si pot dura cateva ore, in functie de nevoile specifice, in intervalul orar 8-20, de luni pana vineri, pe baza unor programari prealabile.
IMPORTANT! Internarile de zi nu pot fi urgente (sunt internari pentru stabilire de diagnostic si efectuare tratament)!
Avantajele apelarii la Spitalizarea de zi Profilaxis:
- Economie de timp si bani pentru servicii medicale ce nu pot fi realizate in ambulator
- Calitatea ridicata a actului medical
- Dotari si conditii moderne de spitalizare
- Personal profesionist si atent la fiecare detaliu ce tine de pacient
Specialitati medicale disponibile:
- Gastroenterologie – dr. Coman Daniela
- Cardiologie – dr Vasilache Veronica
- Medicina interna – dr. Dragomir Ionut
- Chirurgie generala – dr. Muntean Ciprian si dr. Nedelcu Alexandru Constantin
Pentru informatii privind pachetele de servicii medicale si tarifele corespunzatoare a serviciilor contractate cu Casa de Asigurari de Sanatate va rugam cititi urmatoarele documente: Spitalizare.pdf si Ambulator.pdf
Clinica Medicala Misan Med va prezinta informatiile privind pachetele de servicii medicale si tarifele corespunzatoare:
Set minim de date solicitate pacienților pentru programare consult / internare
1. Nume si prenume pacient
2. Numar de telefon pacient
3. Programare pentru: consult / internare
4. Specialitatea la care doriti programare
5. Medicul la care doriti programare
6. Ziua si data
7. Mesaj sau alte precizari
Regulile de comportament ale pacienților în cadrul unitatii
Pacienții vor lua la cunoștință de prevederile ordine interioară care-i privesc și se vor angaja să le respecte prin semnarea consimțământul informat.
Regulile de ordine interioară al pacienților cuprinde obligaţiile acestora în legătură cu modul lor de comportare pe perioada internării și sunt în legătură cu următoarele aspecte:
- Prezentarea tuturor actele necesare la internare care să ateste calitatea de asigurat și trimiterea de către medicul de familie (exceptînd situațiile de prezentare în regim de urgență).
- Predarea fără întârziere a hainelor şi încălţămintei de stradă la garderoba institutiei sau aparținătorului care îl însoțește, îmbrăcarea și purtarea echipamentului de spital (pijama, halat și papuci de casă) pe toată durata internării și numai în interiorul institutiei.
- Să ia la cunoştinţă, să înțeleagă și să respecte tratamentul medical explicat de către medicul curant pe care şi-l asumă prin semnătură pe consimțământul informat.
- Informarea imediată a medicului curant / asistentei de salon în legătură cu orice modificare apărută în evoluţia stării sale de sănătate.
- Respectarea conduitei terapeutice, cooperarea la tratament, etc. iar procurarea de medicamente din afara institutiei să fie permisă numai de medicul curant.
- Pacienții vor avea o atitudine respectuoasă față de personalului (ne)medical din institutie și sunt obligaţi să păstreze curăţenia saloanelor, culoarelor şi grupurilor sanitare şi să respecte regulile de menţinere a curăţeniei în instituție și regulile de ordine interioară :realizarea igienei corporale, aerisirea sau curățenia în saloane, respectarea liniștii în perioadele de odihnă, nefolosirea telefonului mobil în salon pe timpul vizitelor medicale sau a perioadelor de odihnă, programul de servire a meselor, păstrarea alimentelor alterabile, respectarea regulilor în legătură cu efectuarea vizitelor, achitarea serviciilor cu plată).
- Respectarea integrităţii bunurilor din patrimoniul institiei, inventarul salonului sau a secției şi folosirea cu grijă și corectă a instalaţiilor sanitare, electrice sau de orice fel la dispoziție, în caz contrar obligându-se la plata daunelor produse (personal sau de către aparținătorii și vizitatorii săi).
- În salon sunt interzise consumul alimentelor contraindicate de medicul curant sau a celor alterabile, introducerea și consumul de băuturi alcoolice, fumatul sau jocurile de noroc.
- Repausul la pat pe durata indicată de medicul curant este obligatoriu iar deplasările pentru investigaţii şi tratamente se vor face numai la indicaţia personalului medical. În afara perioadelor stabilite pentru repaus sau a celor de vizită medicală, pacientul se poate deplasa pentru recreere sau cupărături, în curtea interioară a institutiei;
- Pacienții au obligaţia de a avea o comportare corectă în relaţiile cu ceilalţi bolnavi, evitând încălcarea regulilor de disciplină, tulburarea liniştii şi orice manifestare necuviincioasă sau neadecvată. Nemulţumirile vor fi aduse la cunoştiiţă pe un ton adecvat și imediat ce este posibil, asistentei de salon, medicului curant care sunt obligaţi să asculte şi să rezolve orice plângere.
- Este cu desăvârşire interzisă părăsirea institutiei fără bilet de voie semnat de medicul curant şi aprobat de medicul şef de secţie (inlocuitorul său).
- Plecarea din institutie, atunci când starea pacientului o permite, este permisă pentru următoarele motive justificate: ridicarea ajutorului de boală sau a pensiei sau la solicitarea expresă a unor instituţii ale statului.
- În mod cu totul excepţional (calamităţi, chemări ale comisiei de expertiză, probleme familiare sau probleme personale urgente) se pot acorda pacienților invoiri, la propunerea medicului curant și cu aprobarea medicului şef de secţie (inlocuitorul său).
- Pacienții sunt obligaţi să explice membrilor familiilor si sa lămurească pe aparţinători în legătură cu respectarea cu stricteţe a regulilor privind vizitarea pacienților și a dispozițiilor referitoare la obligațiile pacienților pe timpul internării și după externare.
- Să prezinte medicului de familie biletul de ieşire din spital şi scrisoarea medicală primite la externare și să continue efectuării tratamentului la domiciliu (după externare), conform recomandărilor medicului curant.
Regulile de comportament ale aparținătorilor
Accesul vizitatori se realizeaza in baza Cartii de Identitate sau alt document de identificare.
Numărul maxim de vizitatori admişi la un pacient este de două persoane.
Se interzice vizitarea pacienţilor de către persoanele care prezintă simptome ale unei boli infecto-contagioase (în special viroză respiratorie, boală diareică acută, boală eruptivă, etc.).
La intrarea în secţie vizitatorii vor avea echipament de protecţie asigurat de spital: halat sau pelerină, botoşei, iar în secţii de terapie intensivă, hemato-oncologie şi mască, bonetă.
Se vor folosi circuitele şi căile de acces semnalizate pentru vizitatori.
Vizitatorii nu vor determina pacienţii să iasă din incinta spitalului în ţinuta de spital.
Vizitatorii nu au voie:
- să se aşeze pe patul pacientului;
- să atingă mesele de tratament, cărucioarele de pansamente, echipamente sau aparatura medicală;
- să atingă recipientele inscripţionate cu mesaje avertizoare de risc, de exemplu pictograma de “risc biologic”.
Se vor respecta indicaţiile medicului curant cu privire la alimentele permise, în funcţie de specificul afecţiunii şi al procedurilor de diagnostic sau tratament aplicate.
Nu se vor aduce în spital alimente perisabile (creme, îngheţată, ouă de casă, lapte de casă, etc.).
Vizitatorii vor respecta indicaţiile personalului medico-sanitar privitoare la măsurile aplicate în situaţii epidemiologice deosebite (carantină, etc.).
INFORMATII PRIVIND CONDITIILE DE INTERNAREA PACIENTILOR
SERVICIILE MEDICALE SPITALICEŞTI SE ACORDĂ ASIGURAŢILOR PE BAZA URMATOARELOR ACTE:
- actul de identitate;
- biletul de internare semnat de medicul specialist din ambulatoriu sau medicul de familie (in perioada de valabilitate ceruta de dispozitiile CNAS conform Contractului Cadru);
- cardul de sanatate/adeverinta inlocuitoare de la CJAS;
- dovada calitatii de asigurat prin adeverinta de la locul de munca cu mentiunea ca s-a platit contributia la C.A.S., adeverinta eliberata de CJAS de domiciliu sau cupon de pensie. Calitatea de asigurat va fi verificata la Biroul de Internari/Externari prin accesarea site-ului www. cnas.ro;
- daca pacientul NU se regaseste in baza de date, sau NU poate prezenta dovada calitatii de asigurat va semna ANGAJAMENTUL DE PLATA – document prin care pacientul se angajeaza sa prezinte in timp util dovada calitatii de asigurat sau sa achite cheltuielile de spitalizare;
- in cazul în care un pacient asigurat sau neasigurat solicită o intervenție medicală care nu se află pe lista serviciilor medicale spitaliceşti decontate sistemul de asigurări sociale de sănătate, pacientul va semna ANGAJAMENTUL DE PLATA a serviciilor solicitate contra cost.
Criteriile de eligibilitate pentru internarea pacienților cu nevoi de îngrijiri paliative
CRITERII DE INTERNARE
- Evolutie progresiva cu înrautatirea simptomelor si/sau a valorilor analizelor si/sau scaderea statusului functional (status ECOG 3-4).
- Stadiul sever sau final la diagnosticul initial;
- Sindrom hipoanabolicsi handicap nutritional critic cu scaderea greutatii cu 5% sau mai mult în ultimele 3 luni în timpul unei boli progresive cu/sau disfagie ireversibila.
- Prezenta co-morbiditatilor severe, ce duc la o speranta de viata de 12 luni sau mai mica.
- Sindrom dureros acut/cronic ireductibil (VAS = 6-7).
CONDITII DE INTERNARE
- Act de identitate;
- Bilet de trimitere model CAS cu referinta „Îngrijiri paliative”;
- Dovada calitatii de asigurat (cupon pensii, adeverinta de asigurat/co-asigurat);
- Dosar medical pacient (istoric medical, medicamente prescrise, analize/investigatii efectuate, bilete de iesire din spitale);
- Cerere pentru internare;
- Card de sanatate;
- Alte documente, dupa caz.
INFORMATII PRIVIND CONDITIILE DE EXTERNAREA PACIENTILOR
Externarea pacientilor de pe sectie se face la recomandarea medicului curant conform evolutiei starii de sanatate a pacientului.
PROGRAMARE PENTRU EXTERNARE
- Programarea și comunicarea externării se va realiza cu cel puţin 12 ore înainte de externare.
- In cazul pacientilor care necesită însoțire, aparținătorii sunt anunțați cu minim 48 de ore înainte de externare.
LA EXTERNARE PACIENTUL PRIMESTE URMATOARELE DOCUMENTE
- biletul de externare/scrisoarea medicala in cel putin 2 exemplare, cu una din copii urmand a se prezenta la medicul de familie și/sau medicul curant specialist din ambulatoriu pentru inregistrare, alta pentru serviciile de asigurare a continuității îngrijirilor, pentru cazurile care necesită o monitorizare continuă imediat după externare si eliberarea eventualelor retete medicale sau prelungiri ale concediilor medicale;
- copia decontului de cheltuieli medicale din perioada spitalizarii;
- copia rezultatului anatomo-patologic( daca nu este inscris in biletul de iesire/scrisoarea medicala) pentru pacientii carora li s-a prelevat tesut in scop bioptic. Daca rezultatul anatomopatologic nu este inca disponibil la externare, pacientul va fi informat asupra datei la care acesta va puea fi ridicat;
- certificatul medical, daca acesta a fost solicitat pentru a fi predat la angajator( conform procedurii specifice de completare si eliberare), precum si specificatiile necesare in vederea prelungirii acestuia;
- reţetă medicală gratuita, compensată sau simplă după caz;
- bilet de trimitere către alţi specialişti sau pentru diverse investigaţii paraclinice (după caz);
- referat medical către serviciile de expertiză (după caz).
URMĂRIREA PENTRU O PERIOADĂ DE TIMP, ÎN CONDIŢII AMBULATORII, A PACIENŢILOR EXTERNAŢI
- pacientul diagnosticat cu o afecţiune cronică este înregistrat în registrul de internări.
- se eliberează biletul de externare cu menţionarea urmăririi în ambulatoriu a evoluţiei afecţiunii cronice.
- se elibereaza scrisoarea medicală către medicul de familie cu menţionarea afecţiunii cronice şi planul de tratament.
- se va menţiona necesitatea înregistrării pacientului în registrul de boli cronice şi monitorizarea acestuia.
- se va indica obligativitatea prezentării la medicul de familie cu documentele eliberate de spital.
PACIENTUL VA PRIMI INFORMAŢII SCRISE DESPRE:
- afecţiunea de care suferă/ posibile complicaţii;
- planul de tratament;
- obligativitatea respectării indicatiilor de tratament şi regim igieno-dietetic;
- prezentarea de urgenţă la medic la orice semn de agravare a bolii.
PACIENTUL VA PRIMI DE ASEMENEA INFORMAŢII DESPRE MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA AFECŢIUNII, ASTFEL:
- ritmicitatea prezentării la control la cabinetul de specialitate din ambulatoriul spitalului;
- ritmicitatea prezentării pentru internare şi reevaluare a afecţiunii cu efectuarea pachetului de analize în vederea ajustării planului terapeutic;
- respectarea planului terapeutic şi de viaţa.
Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001(actualizata *) privind liberul acces la informaţiile de interes public
1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea clinicii
2. Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienta al conducerii clinicii;
3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea clinicii si functiile acestora si numele persoanei responsabile cu difuzarea informatiilor publice;
4. Coordonatele de contact ale clinicii (denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de internet);
TOATE DOCUMENTELE CARE NU SUNT COMUNICATE DIN OFICIU SI NU SUNT EXCEPTATE DE LA COMUNICARE, POT FI COMUNICATE LA CERERE
Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, potrivit art. 12 din Legea nr. 544/2001(actualizata *) privind liberul acces la informaţiile de interes public
1. Informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii;
2. Informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din informaţiile clasificate, potrivit legii;
3. Informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală sau industrială, precum și principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
4. Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
5. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei desfăşurate sau în curs de desfăşurare.
6. Informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces;
7. Informaţiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor.
Regulile de igienă personală
Igiena este un cuvant pe care il folosim pentru a ne referi la activitatile pe care le facem pentru a ne pastra curati si sanatosi. Toti trebuie sa invatam sa ne insusim obiceiurile care ne ajuta sa ne pastram sanatatea.
Igiena personala inseamna sa ai grija de tine in fiecare zi; cu cat pastrezi un nivel ridicat de igiena personala, cu atat vizitele la medic vor fi mai rare. In plus, vei fi mereu apreciat de familie si de prieteni.
Iata cateva reguli de baza care tin de igiena personala:
1. Spala-te o data pe zi pe tot corpul cu apa calda si sapun; sterge-te bine si imbraca haine curate, proaspat spalate. Rufele murdare pune-le la spalat.
2. Spala-te pe maini inainte si dupa masa.
3. Spala-te pe maini dupa cumparaturi, dupa ce ai mangaiat animale, dupa ce ai folosit toaleta, dupa ce te-ai jucat, dupa ce ai folosit batista pentru nas, te-ai pieptanat sau te-ai incaltat, dar si dupa ce ai dus gunoiul.
4. Spala-te pe dinti dimineata, seara si dupa fiecare masa.
5. Mergi regulat la dentist.
6. Spala fructele si legumele inainte de a le consuma.
7. Aeriseste camera in care dormi.
8. Pastreaza-ti unghiile de la maini si picioare curate.